Asistenční služby

Jako výhodný doplněk nabízejí pojišťovny pro své klienty k produktům pojištění vozidel asistenční služby. Tyto asistenční služby bývají součástí povinného ručení či havarijního pojištění. U některých produktů asistenční služby nejsou v základním produktu pojištění a je možno si je sjednat jako doplňkové pojištění.

Asistenční službu oceníte při nepředvídaných a nepříjemných situacích. Proto je užitečné znát, na co vše máte ze sjednané asistenční služby nárok, které úkony pojišťovna nehradí, a budete je tedy muset zaplatit. Asistenční služby, které jsou již součástí produktu pojištění, jsou často poskytovány pouze v základní verzi a vy si můžete základní asistenci rozšířit sjednáním vyšší varianty asistenčních služeb.

Základní varianta asistenčních služeb

V základních variantách asistenčních služeb jsou obvykle nižší limity krytí a další omezení než u vyšších a placených variant služeb. K základní asistenční službě obvykle patří příjezd asistenčního vozidla k poškozenému vozidlu klienta. Je poskytnuto vyproštění či odtah nepojízdného vozu.  Vozidlo může být zajištěno a uschováno. Pokud dojde k nehodě v zahraničí je poskytnuto telefonické tlumočení. Klientovi je zapůjčeno náhradní vozidlo, pojišťovna poskytuje náhradní vozidlo po dobu opravy vozidla. Dále služba může obsahovat úhradu práce mechanika. Doporučujeme pečlivě prostudovat, v jakém rozsahu je základní asistenční služba nabízena.

Mezi asistenčními službami jsou rozdíly

Rozsah asistenčních služeb poskytovaných jednotlivými pojišťovnami se liší a každá pojišťovna má s asistenčními společnostmi smluvně dané částečně odlišné podmínky. Všechny složky asistenční služby mají v rámci služby své vlastní limity plnění a další podmínky, které jsou předem dány. Jestliže jste nuceni kvůli poruše nebo krádeži vozidla přenocovat v zahraničí, pojišťovna stanoví počet nocí, které v rámci asistenční služby proplatí. Úschova vozidla je také omezena určitým počtem dní. Asistenční služby jsou nabízeny ve více variantách, například varianta pouze pro Českou republiku a varianta pro Evropu. Varianty se liší limity plnění i rozsahem služeb. Odtah vozidel v základní variantě asistenčních služeb je obvykle sjednán jen do určité vzdálenosti od trvalého bydliště, například 50 km. Některé asistenční služby nemusí krýt poruchy automobilu a kryjí škody vzniklé výlučně při dopravní nehodě. Vždy si tedy pečlivě přečtěte rozsah služeb a výše částek, které vaše asistenční služba zahrnuje.

Asistenční služby, které pojišťovny prostřednictvím asistenčních společností poskytují v souvislosti s povinným ručením či havarijním pojištěním bezplatně či jako připojištění, vám mohou ušetřit nemalé finanční prostředky. Také vám ulehčí od některých starostí, které vás mohou na silnicích potkat.

Jak asistenční služby fungují

Pojišťovny neposkytují asistenční služby samy, ale prostřednictvím specializovaných asistenčních společností. Těmito společnostmi jsou mezinárodní asistenční společnosti, například Coris Assistance, Europ Assistance, Mondial Assistance nebo SOS Assist a také české společnosti Global Assistance, Autoklub Bohemia Assistance (ABA), Autoclub Czech Assistance (ACA), RPS Czech nebo Ústřední automotoklub ČR (ÚAMK) známý jako Žlutý anděl. Tyto společnosti vydávají klubové nebo asistenční karty, a prostřednictvím těchto karet klienti čerpají asistenční služby.

Připravte si potřebné informace

Operátor asistenční služby po vás bude pravděpodobně požadovat tyto informace:

  • vaše jméno, či jméno pojistníka
  • číslo pojistné smlouvy
  • místo a popis nehody či události
  • RZ vozidla
  • Telefonní číslo pro zpětný kontakt kontakt

Po dopravní nehodě můžete být rozrušeni, proto nečekejte s prostudováním obsahu vašich asistenčních služeb až na tuto situaci. Buďte připraveni a mějte všechny potřebné informace po ruce. Přejeme vám, abyste se do těchto situací dostávali co nejméně.  

Povinné ručení

Nejvýhodnější nabídky na jednom místě a bez čekání.

Online kalkulátor


© 2024 unipojisteni.cz